Dålig uppdatering!!

Heeej Sverige!
Här i Granada är de toppen, veckorna går så snabbt! Idag är de fjärde veckan i skolan... Har börjat med ett nytt "kapitel" dåtid.. Säger bara Oh My God... sorry men jag måste säga att de är såååå svårt! Och i spanskan finns de såå många undantag för vissa ord ska de böjas så o andra ord ska de böjas så, olika hela tiden! Jag frågade läraren hur länge de kommer ta tills jag kan prata :) 10 år eller...haha hon säger bara ta de lugnt, plugga plugga plugga... Okej säger vi bara då haha! Men de går framåt :)

Förra veckan var lugn, i tisdags var vi ute på stan.. vi skulle på Flamenco show men när vi kom dit var de bara vi där o två killar som skulle spela gitarr, vi hade ju förväntat oss värsta showen men tjejer o klänningar så vi gick därifrån! Vi gick vidare till en irländsk bar istället :) I onsdags gick vi till Alahambra, för många år sen bodde människor där men numera är de ett museum, vi ska dit en helg på morgonen, men nu ville vi bara se trädgården plus allt på kvällen/eftermiddagen! Så fint var de, solnedgång, massa fina fruktträd, vägen dit var jättemysig, bara natur o fågelkvitter runt om etc :) (bilder kommer) Sen har vi bara slappat på kvällarna, två av tjejerna har också blivit helt bitna av serien Pretty Little Liars, så jag har tittat på de IGEN med dem...

Har börjat me ny kost förra veckan också, tog bort ris, pasta o poatis helt.. Har gått super! Har lördagarna som en dag jag får äta vad jag vill men i en viss mängd hehe! Min största last är ju svensk lösgodis, men de finns ju inte här, o inge riktigt godis heller så de är bra... blir bara lite godis på lördagarna sen nötter!

I Fredags var de dags för första riktiga utekvällen här i Granada, har ju bara blivit tapaskvällar med vin eller fotboll o tinto de verano! Så nu var vi taggade till tusen...
Vi började med Taco middag o popsicle (isglass) till efterrätt, sen vid elva gick vi till en Chupitobar! Fanns 100 olika shotar för 1 euro, och olika starka, soft medium o strong! Galet ställe, nästan bara studenter! :) Sen gick vidare till en annan bar med dansgolv, har ju haft abstinens, jag är en person som älskar att dansa loss totalt :)
Kvällen slutade 03.30 och att jag hade sjukt ont i fötterna så jag o den ena tjejen dela på en taxi hem, dem andra gick! I lördags sov vi alla ut, sen tvättade jag, slappade i solen, kollade på serier etc.. Sen vid kl sex så bestämde vi oss för att gå ut på kvällen igen.. :)

Så vid halv elva så gick vi till en tapas bar, beställde in Öl o Tinto de verano för ca 2 euro, i Granada är de gratis tapas, så de kom in minihamburgare, andra beställningen kom de in pizza slice...såå bra om man är hungig eller bara gott tilltugg!
Sen gick vi vidare till en annan bar o drack Mojitos, och jag fick min Strawberry mojito, så många minnen från Mallorca 2009... Vid ca 02.00 gick vi vidare till Granada Diez, tydligen en av Granadas bästa klubbar! En svensk kille va med oss och han hade med sig två spanska tjejer, så dem visa runt oss hela kvällen, så vi stod på listan på Granada Diez, så vi gick in gratis! :)
Kom hem vid 05.30!

Söndagen var en lång dag, gjorde lite spanska uppgifter o läxan, vi kollade på två filmer på kvällen, jag städade mitt rum o bara slappade :)

Ja de blev ett långt inlägg! Ska lägga upp bilder också, men hinner nog inte de nu! Ska iväg på Culture Class om 30 min.. Oh yes de låter väldigt fancy o nördigt men ikväll är de om Franco, imorgon om Alhambra. Så får man lite extra "poäng" om man går på de :)
Så bilder kommer senare!
Hoppas alla mår bra!
Massa kramar Sandra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0