Är sååå stolt över mig själv...

Heej!!!
Först vill jag berätta för er där ute, att jag Sandra Strandgård har slutat dricka cola light, pepsi max, cola zero etc... ni som känner mig väl vet att jag har varit beroende av de, ska vara ärlig o säga att jag började med ett glas varje morgon, om jag inte gjorde de så fick jag ont i huvudet... ja jag vet att de låter galet men dem senaste 2 månaderna så har jag haft i princip ont i huvudet hela dagarna... Har hört mig för att man kan få de av just light läsken, aspartam är de i läsk, tror de stavas så, så igår onsdags morse började jag min "avänjning" eller vad man ska kalla de, idag torsdag eftermiddag, har jag fortfarande inte druckigt nån cola...har bytt ut mot massa vatten o iste... Vet ej om jag vågar gå tillbaka till cola lighten på bara helgerna kanske ska fortsätta såhär o kanske börja dricka fanta, iste, lemonade etc... Igår var ett helvete hela dagen, sprängande huvudvärk, trött, etc, hade cola i kylen men inge cola blev de..(den står fort. kvar).. ni kanske rynkar på ögonbryna o skrattar men ni som vet hur de är att vara beroende av nåt förstår säkert... Idag är de första dagen på ca 2 månader jag inte har haft NÅN huvudvärk alls, känns såå skönt, o tyvärr skulle jag nog gjort de här tidigare men har väl inte velat insett mitt "problem"... Ville bara berätta de :)

Dagarna går snabbt här i Granada, skolan går framåt, massa verb o grammatik som ska fastna i mitt huvud men de går framåt iallafall... :) Igår var vi ute ett gäng o åt tapas i drack Vino tinto Verano (sommardricka), såå god, sangria med läsk typ... o kollade såklart på Barcelona-Real Madrid på en spansk bar... Har träffat en norsk kille från skolan så han o hans flickvän var också med, hon pluggar här i ett år.. så kul o prata svenska... :)

Innan vi mötte upp alla så gick vi i affärer, jag har letat i ca 6 månader efter en svart "handväska" med fransar, igår hängde den precis framför mig i en affär, REA som tur var, hade kostat 270 kr men köpte den för 130 kr....yeah!! :)

Sen fick jag paket idag, pappa skickade ner sin spanska bok med svensk översättning, så nu blir de lite enklare kanske hihi! Tack pappa!

Ikväll blir de lugnt, ska fortsätta med läxan, den var lite klurig idag, sen blir de middag. Sen vi åtta så kollar vi "alltid" på ett serieavsnitt sen en film, ikväll blir de New Girl o filmen King´s Speech...

Jag vet att de är andra vecka men saknar H/M L S :) <3 <3 <3

puss o kraaam!



Kommentarer
Postat av: Malin

Jag är stolt över dig! Bra jobbat gumman!! =)

Puss M

2012-01-23 @ 11:04:56
URL: http://mallllan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0