Allting börjar fastna i mitt svenska tröga huvud!

Hola! Tro de eller ej men jag TROR jag börjar fatta grammtiken, ja skratta på ni men den är inte lätt!

Ska väl berätta lite hur dagarna ser ut... jag går upp vid ca. 7,30, fixar mig, äter frukost etc, vi 4 tjejer möts i "lobbyn" vid 8.30 o går tillsammans till skolan, ta ca 20 min... Börjar skolan kl.09.00 har en tjej som lärare då, vid 10.50 har vi en 30 minuters rast, då blir de lite lunch/snacks... Snacka lite med alla i skolan, äldre som yngre och från HELA världen... Sen är de skola igen till 13.00 med en man/kille :) I min klass är vi 9 st, tre holländare, två brasilianare, två svenskar, en amerikan och en från kanada...

Slutar vid ett då stänger typ alla affärer också för siesta så de enda vi kan göra är att gå till supermercado + idag blev de glass igen :) Träffat en till tjej nu som "hänger" med oss :) Sen back to the residence, sola o slappa på terassen... Slappa på rummet, middag, promenad på stan/torget, nu hänger jag o den ena tjejen i "vardagsrummet", snart blir de kolla på jersey shore :) (tro inte att jag är ensam längre, nu gör vi nästan allt tillsammans, middag, handlar, hänger, lagar mat på rad i köket etc :) )

Hade läxa idag också men den gjorde jag innan middan :) O jag tror att jag börjar fatta mer nu haha! Får se imorgon om de är rätt :) Har skrivit rent några sidor i blocket också, efter idag var allt bara en enda röra!!

Jajaj kanske inte så intressant men alltid kul för mig att titta tillbaka på i framtiden :)

Sköt om er! Massa besos till er! <3 <3 <3
ps. de kommer bilder! imorgon ska jag fota!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad roligt att du börjar förstå språket / grammatiken, det här grejar du :), Ni verkar ha det kul ihop, kramar

2012-01-11 @ 21:55:09
Postat av: Ida

Hej min fina Sandra<3 Tack för dina ord på bloggen. Dem värmer!



Så roligt att se att du börjar blogga=) Nu kan man ju följa ditt liv oxå! Ta hand om dej där ute i den stora vida världen och kämpa på med spanskan, det kommer gå hur bra som helst!



Stor kram till dig vännen

2012-01-13 @ 16:41:20
URL: http://puttelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0