Min sjunde vecka i Granada!

Hola amigos!
Hoppas allt mår bra, och att ni fortsätter titta in på min blogg, fast jag är såå dålig på att uppdatera! Förlåt..
Har faktiskt inte mått så bra den senaste veckan, började förra veckan, med en känsla av vad jag egentligen gör HÄR, varför ska jag plugga spanska? De är ju så svårt, jag fattar ingenting, jag vill ha ett normalt liv, jag vill ha ett jobb med inkomst, ingen studiekonomi etc... Så allt har känns skit faktiskt, sen blev jag sjuk i torsdags, så helgen tillbringades framför datan o 15 avsnitt av serien "Revenge"!

Men jag har fortfarande gått till skolan varje dag o tagit tag i mitt problem med att våga säga mer i klassen och inse att jag inte är den enda som inte fattar allt, och de är just därför jag är HÄR, för att lära mig språket...
Smsade med min kära syster Linn i söndags (sofie jobbade), då skrev jag rakt av bara "Påminn mig varför jag pluggar spanska?, varför ville jag åka"... Så underbar som hon är så skriver hon de rätta svaret; " Sandra du har haft drömmen om att plugga spanska i flera år, du vill jobba i spanien i framtiden då är de ett plus att ha pluggat spanska, du vill jobba inom resebranschen, då är de ett till plus, här hemma i Sverige/Trosa är de kallt, tråkigt o vanlig vardag, allt finns kvar när du väl återvänder hem, du klarar de här", så genast efter de så kändes allt super igen o jag fick en kick att fan nu ska jag göra de! Men efter 6 veckor borta från sin familj, egna säng, vardag i Trosa o allt så får man faktiskt ha lite hemlängtan!

Annars trivs jag bra här, de har kommit fler tjejer hit till residenciet, så nu är vi 10 st som hänger, går ihop till skolan, äter middag i omgångar etc! Skolan går bra också, började ju i första nivån av 6 nivåer, är nu i tredje så de känns kul, men som de känns nu så vill jag nog göra tredje nivån igen :) Min huvud är nu överfyllt med alla olika former, första två veckorna var de superkul allting, allt var enkelt etc, men NU ojoj säger jag bara, sjutton olika dåtider, framtid, speciella verb som ska böjas på speciellt sätt, plus massa annat, men som sagt jag har 13 veckor kvar o de känns skönt, men jag ska sluta att ha så höga krav på mig själv, jag har haft i min hjärna att 25 Maj när jag är klar här så ska jag prata flytande spanska... så jag ska bara ta de lugnt, plugga, prata så mkt som möjligt etc... så kommer nog allt gå bra!

Förr förra helgen så åkte vi till Sierra de Nevada igen, jag o 3 tjejer, jag åkte skidor, var år o dar sen jag åkte men de gick SUPER, åå så härligt de är, grymma backar, strålande sål, afterskii lunch plus att jag inte ramlade en enda gång ;)
På söndagen gick vi alla 6 tjejer till Alhambra, som är en av de största sevärdigheterna här i Granada, människor bodde där för många många år sen, men nu är de ett museum! (bilder kommer)

Sen har de vart skola varje dag, nya människor i klassen, folk åker hem o allt rullar på, skola mellan 9-13, lunch, chill på taket/terassen, middag o mys med nån serie! Den här veckan har hälften av gänget här eftermiddagsklass så vi går om varandra, inte så kul men men...

I helgen som var åkte en av tjejerna hem, då slog de oss alla att de går snabbt, nu i helgen åker en till tjej hem, sen nästa helg åker en till hem... ojojo men men snart är de min tur haha, ta mig rätt jag trivs men jag längtar tills jag också är KLAR här :)
En annan sak jag ska berätta är att jag inte åker till Salamanca efter mina 10 veckor här, jag stannar i Granada hela min tid här, så jag ska faktiskt flytta till en lgh den 1 April, hoppas på nya ansikten då, plus prata mer spanska med rumskompisarna, här blir de bara svenska eller engelska! (oh yes de har flyttat in en svensk tjej hit)

På fredag blir de utgång, först middag för en av tjejerna :)

Ska försöka gå mer på Culture Classes nästa vecka, får lite mer spanska plus bonuspoäng på Diplomet! Imorgon ska vi alla gå, då är de Salsa klass :)

Nu ska jag plugga, göra läxan, sen chilla i solen lite, värmen börjar komma sakta men säkert, brukar inte vara såhär "kallt" som de har vart här, men i Mars då blir de bättre! Kanske inte ska snacka om kallt med er där hemma!

Sköt om er! Hoppas allt mår bra!
Massa pussar o kramar!

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej vännen!

Låter inget vidare att du hamnade i en svacka. Men jag tror det kanske är naturligt. Snart kommer det svåra i spanskan lossna och då kommer du uppskatta den mer och du kommer vara stolt över dig själv som tog dej igenom det! Din syster skrev helt rätt. Det där hemma finns kvar. Din familj och vänner väntar på dig=)



Jag är så himla impad av dej att du reser ner och pluggar ett helt nytt språk! Det är många som bara har såna drömmar men aldrig gör något åt det. Du är grym tjejen och kommer klarar det galant!



Stor kram från mig här i skåne

2012-02-23 @ 10:55:13
URL: http://puttelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0