Dia de Andalucia= Ledig

Heej! Idag tisdag är vi lediga från skolan, de är Andalusia dagen, så allt är stängt och alla är lediga :)
Så idag sov jag ut, slängde in en tvätt i maskinen, ska städa mitt rum etc... fix och slappdag :)

Den här veckan har jag eftermiddagsklass, både skönt och segt, börjar 15-19 varje dag...

Helgen som var så gick vi ut i fredags, först blev de tacomiddag med alla tjejer, 10 st är vi nu sen blev de party och dans till 6.30 på morgonen :) På lördagen gick vi alla upp skapligt runt 12, för och vinka av en tjej som skulle åka hem! Såå jobbigt var de, min närmsta kompis här, så de blev tårar, skratt och massa kramar! Men vi har bestämt att vi ska ses igen, antingen i Amsterdam eller Stockholm eller vart jag nu befinner mig :)

Lördagen rullade på, var ganska jobbigt men vi tjejer hängde på terassen hela dagen och bara slappade! Sen i söndags ringde klockan 05.45, då var de dags att ge sig ut på en dagsutflykt till staden Ronda, 2 timmar bort från Granada med tåg! Vi var 6 tjejer som tåg tåget och spenderade hela dagen i Ronda, vi gick runt och kikade överallt, gick på ett tjurfäktnings museum, såg och gick på den kända bron som finns i Ronda, tog en fika på en supermysig restaurang med utsikt över hela bron, la upp lite bilder på facebook, men ska lägga över mina bilder från iphonen idag eller imorgon så då kommer de fler bilder, jag lovar :) Vi kom tillbaka till Granada vid 20.30 på kvällen, så en heldag blev de, fötterna var helt döda... Käkade middag med alla tjejer sen blev de sängen :)

Har börjat på min åttonde vecka här nu, 12 veckor kvar, går både snabbt och sakta, känns som en evighet men de går snabbare och snabbare, för nu börjar alla åka hem varje helg och snart är de min tur! haha kanske låter konstigt, visst trivs jag som fisken i vattnet här men man vill ju bli klar och fortsätta på nästa äventyr :) Jag har kanske klart vart jag ska ta vägen till sommaren, men de är inge 100 % klart så jag vill inte skriva om de än, men håll tummarna :)

Finns inte så mycket mer att säga så vi hörs! Hoppas alla mår bra! Saknar er där hemma! 

Massa kramar från spanien!


En bild från Sierra de Nevada på mig och Marette!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0